Developing math teacher education program in Arab countries and Palestine in light of knowledge society

elserr, khaled kh. (2015) Developing math teacher education program in Arab countries and Palestine in light of knowledge society. مجلة البحث العلمي في التربية.

[img] Text
تطوير برنامج إعداد معلم الرياضيات في البلاد العربية وفلسطين في ظل مجتمع المعرفة.pdf

Download (998kB)

Abstract

This study aimed at identifying the general framework of the math teacher education program in Arab countries and Palestine in light of the knowledge society. For this purpose, the researcher used the descriptive and outlook approaches. The results of the study showed that the math teacher education program in Arab countries and Palestine has not yet reached the required level. It also identified some knowledge society features, and educational requirements of math teacher education program in light of knowledge society. Based on these results, the study presented general framework for math teacher education program: goals, content, activities and methods of teaching using of technology, and non-traditional methods of evaluation. Keywords: Developing math teacher education - Arab countries and Palestine - knowledge society. تطوير برنامج إعداد معلم الرياضيات في البلاد العربية وفلسطين في ظل مجتمع المعرفة 1 هدفت هذه الدارسة إلى تحديد معالم الإطار العام لبرنامج إعداد معلم الرياضيات في بلادنا العربية وفلسطين في ضوء سمات مجتمع المعرفة ومتطلباته التربوية. ولتحقيق أهداف البحث استخدم الباحث المنهج الوصفي والمنهج الاستشارفي. وتوصلت الدارسة إلى أن برنامج إعداد معلم الرياضيات في البلاد العربية وفلسطين لم ي ب رتق إلى المستوى المطلو . كما توصلت الدارسة إلى مجموعة من سمات مجتمع المعرفة، وحددت المتطلبات التربوية لبرنامج إعداد معلم الرياضيات في ظل مجتمع المعرفة، ثم قدمت الدارسة رؤية جديدة لمكونات برنامج إعداد معلم الرياضيات الأربعة: الأهداف و المحتوى و الأنشطة وطرق ، التدريس المبنية على التفاعل واستخدام التكنولوجيا و الإبداع والأنشطة المعملية والميدانية و أساليب التقويم غير التقليدية.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: أ.د. خالد خميس عاشور السر
Date Deposited: 12 Sep 2018 06:19
Last Modified: 12 Sep 2018 06:19
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/913

Actions (login required)

View Item View Item