The level of Knowledge and Understanding of Mathematics Education and its Values among the Mathematics Students in the Faculty of Education at Al-Aqsa University in Gaza Governorates

elserr, khaled kh. (2016) The level of Knowledge and Understanding of Mathematics Education and its Values among the Mathematics Students in the Faculty of Education at Al-Aqsa University in Gaza Governorates. journal of al-Quds open university for educational & psychological research &studies, 4 (16). pp. 47-88. ISSN 4655-2307, 4647-2307

Full text not available from this repository.
Official URL: http://journals.qou.edu/index.php/nafsia/article/v...

Abstract

This research aimed to determine the level of knowledge of mathematics education and mathematics educational values among the mathematics students in the Faculty of education at Al-Aqsa University in Gaza. For this purpose, the researcher designed a test of knowledge of mathematics education and a measure of the mathematics educational values, and applied them to a sample of 125 students. The results showed that the level of the knowledge of mathematics education is middle, the level of the mathematics educational values is high, and the variables gender, cumulative average, academic level and the interaction between them did not affect estimates of teacher-students of degree of knowledge of mathematics education and mathematics educational values مستوى معرفة وفهم تربويات الرياضيات وقيمها لدى طلبة قسم الرياضيات في كلية التربية في جامعة الأقصى في محافظات غزة هدف هذا البحث إلى تحديد مستوى المعرفة والفهم بتربويات الرياضيات والقيم التربوية لها لدى طلبة الرياضيات بكلية التربية في جامعة الأقصى بغزة، ولأجل ذلك صمم الباحث اختبارًا معرفيًا ومقياسًا للقيم التربوية للرياضيات، ثم طبقهما على عينة بلغ عددها (125) طالبًا وطالبةً. أظهرت النتائج أن مستوى المعرفة والفهم بتربويات الرياضيات متوسط، وأن مستوى القيم التربوية للرياضيات مرتفع، وأنه لا يوجد أثر لمتغيرات النوع الاجتماعي، والمستوى الدراسي، والمعدل التراكمي، والتفاعل بينها على كل من المعرفة والفهم بتربويات الرياضيات والقيم التربوية للرياضيات.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: أ.د. خالد خميس عاشور السر
Date Deposited: 12 Sep 2018 06:19
Last Modified: 12 Sep 2018 06:19
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/907

Actions (login required)

View Item View Item