Effectiveness of a Program Based on Cooperative Learning on the Development of Content Analysis Skills of the Mathematics Content and the Attitudes Towards it Among Mathematics Students in the Faculty of Education at Al-Aqsa University in Gaza

elserr, khaled kh. (2017) Effectiveness of a Program Based on Cooperative Learning on the Development of Content Analysis Skills of the Mathematics Content and the Attitudes Towards it Among Mathematics Students in the Faculty of Education at Al-Aqsa University in Gaza. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 5 (17). pp. 257-273. ISSN ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

Full text not available from this repository.
Official URL: http://journals.qou.edu/index.php/nafsia/article/v...

Abstract

The research aimed to investigate the effectiveness of a program based on cooperative learning in the development of content analysis skills of mathematics content and the attitudes towards mathematics among mathematics female students in the Department of Mathematics, Faculty of Education at Al-Aqsa University in Gaza. The researcher used the experimental method. The sample consisted of (27) female students on whom he administered the content analysis test, and the attitudes towards mathematics scale. The research findings showed the effectiveness of the proposed program in the development of the skills of mathematics content analysis as the effect size was large and it's value was 0.60 using ETA square. Besides, the program maintained a high level of attitudes towards mathematics as it was high before program implementation. فعالية برنامج قائم على التعلم التعاوني في تنمية مهارات تحليل محتوى مادة الرياضيات والاتجاه نحوها لدى طالبات قسم الرياضيات بكلية التربية في جامعة الأقصى بغزة هدف البحث إلى دراسة فعالية برنامج قائم على التعلم التعاوني في تنمية مهارات تحليل محتوى مادة الرياضيات والاتجاه نحوها لدى طالبات قسم الرياضيات بكلية التربية في جامعة الأقصى بغزة، وقد استخدم الباحث المنهج التجريبي، حيث تكونت عينة البحث من (27) طالبة، وقد طبق عليهن اختبار تحليل المحتوى، ومقياس الاتجاه نحو مادة الرياضيات. وأظهرت نتائج البحث فعالية البرنامج المقترح في تنمية مهارات تحليل محتوى مادة الرياضيات، وكان حجم الأثر كبيرًا؛ حيث بلغت قيمة مربع إيتا 0.60، في حين حافظ البرنامج على ارتفاع مستوى الاتجاه نحو مادة الرياضيات، حيث كان مستواه مرتفعًا قبل تطبيق البرنامج.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: أ.د. خالد خميس عاشور السر
Date Deposited: 12 Sep 2018 06:19
Last Modified: 12 Sep 2018 06:19
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/906

Actions (login required)

View Item View Item