The Effect of Differentiated Instruction on the Instructional Decision and Beliefs about Teaching and Learning Mathematics in Light of Cognitive Learning Theories among Mathematics Student-teachers at Al-Aqsa University in Gaza

elserr, khaled kh. elserr (2016) The Effect of Differentiated Instruction on the Instructional Decision and Beliefs about Teaching and Learning Mathematics in Light of Cognitive Learning Theories among Mathematics Student-teachers at Al-Aqsa University in Gaza. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 20 (2). pp. 273-320. ISSN ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: https://www.alaqsa.edu.ps/site_resources/aqsa_maga...

Abstract

The Effect of Differentiated Instruction on the Instructional Decision and Beliefs about Teaching and Learning Mathematics in Light of Cognitive Learning Theories among Mathematics Student-teachers at Al-Aqsa University in Gaza أثر تنويع التدريس على القرار التدريسي والمعتقدات نحو تعليم الرياضيات وتعلمها في ضوء نظريات التعلم المعرفية لدى طالبات الرياضيات بجامعة الأقصى بغزة ملخص هدف البحث إلى دراسة أثر تنويع التدريس في القرار التدريسي والمعتقدات نحو تعليم الرياضيات وتعلمها لدى طالبات الرياضيات بكلية التربية بجامعة الأقصى بغزة في ضوء نظريات التعلم المعرفية. استخدم الباحث المنهج التجريبي، حيث تكونت عينة البحث من (76) طالبة: مجموعة تجريبية (42)، وأخرى ضابطة (34). طبق مقياس القرار التدريسي، ومقياس المعتقدات قبليا وبعدياً على المجموعتين. وأظهرت نتائج البحث أنه لا يوجد أثر ذو دلالة لتنويع التدريس على القرار التدريسي، والمعتقدات حول تعليم الرياضيات وتعلمها.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: أ.د. خالد خميس عاشور السر
Date Deposited: 12 Sep 2018 06:18
Last Modified: 12 Sep 2018 06:18
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/905

Actions (login required)

View Item View Item