تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى من وجهة نظر أعضاء هيئتها التدريسية

المصري, رفيق محمود (2007) تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى من وجهة نظر أعضاء هيئتها التدريسية. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 11 (1). pp. 1-37. ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

[img] Text
136.pdf

Download (230kB)

Abstract

هدفت الدراسة إلى تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى ( التعليمية ، البحث العلمي ، خدمة المجتمع ) من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ، ولتحقيق ذلك ، استخدام الباحث الأسلوب الوصفي التحليلي ، وصمم استبانه مكونة من ( 55 ) فقرة ، وطبقها على عينة الدراسة المكونة من ( 186 ) مبحوثًا من حملة الدكتوراه والماجستير. وتوصلت الدراسة إلى تقييم سلبي للدور التنموي لوظائف الجامعة ، لاسيما الوظيفة التعليمية التي .(% لم يصل مستواها إلى الحد الأدنى المطلوب وهو ( 60 This Study aims at evaluating the developing role for the functions of Al-Aqsa university ( educational , scientific research and community service ) , from staff's point view . In order to achieve that , the researcher has used the descriptive analytic methodology , designed a questionnaire consisting of 55 items and applied at a sample consisting of 186 staff members ( Ph.D. and M.T ) . The study conclude that there is a negative evaluation for developing role of functions of Al-Aqsa university , especially the educated function which has not reached the minimum level ( 60%).

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: أ. دارين علي أحمد حمد
Date Deposited: 12 Sep 2021 06:53
Last Modified: 31 Oct 2021 10:46
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/6690

Actions (login required)

View Item View Item