المصري, رفيق محمود (2007) تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى من وجهة نظر أعضاء هيئتها التدريسية. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 11 (1). pp. 1-37. ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)
![]() |
Text
136.pdf Download (230kB) |
Abstract
هدفت الدراسة إلى تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى ( التعليمية ، البحث العلمي ، خدمة المجتمع ) من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ، ولتحقيق ذلك ، استخدام الباحث الأسلوب الوصفي التحليلي ، وصمم استبانه مكونة من ( 55 ) فقرة ، وطبقها على عينة الدراسة المكونة من ( 186 ) مبحوثًا من حملة الدكتوراه والماجستير. وتوصلت الدراسة إلى تقييم سلبي للدور التنموي لوظائف الجامعة ، لاسيما الوظيفة التعليمية التي .(% لم يصل مستواها إلى الحد الأدنى المطلوب وهو ( 60 This Study aims at evaluating the developing role for the functions of Al-Aqsa university ( educational , scientific research and community service ) , from staff's point view . In order to achieve that , the researcher has used the descriptive analytic methodology , designed a questionnaire consisting of 55 items and applied at a sample consisting of 186 staff members ( Ph.D. and M.T ) . The study conclude that there is a negative evaluation for developing role of functions of Al-Aqsa university , especially the educated function which has not reached the minimum level ( 60%).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HM Sociology L Education > L Education (General) |
Depositing User: | أ. دارين علي أحمد حمد |
Date Deposited: | 12 Sep 2021 06:53 |
Last Modified: | 31 Oct 2021 10:46 |
URI: | http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/6690 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |