تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى من وجهة نظر أعضاء هيئتها التدريسية

المصري, رفيق محمود (2007) تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى من وجهة نظر أعضاء هيئتها التدريسية. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 11 (1). pp. 1-36. ISSN ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

[img]
Preview
Text
1د. رفيق المصري1.pdf - Published Version

Download (230kB) | Preview
Official URL: https://scholar.alaqsa.edu.ps

Abstract

هدفت الدراسة إلى تقييم الدور التنموي لوظائف جامعة الأقصى ( التعليمية ، البحث العلمي ، خدمة المجتمع ) من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ، ولتحقيق ذلك ، استخدام الباحث الأسلوب الوصفي التحليلي ، وصمم استبانه مكونة من (55) فقرة ، وطبقها على عينة الدراسة المكونة من (186) مبحوثاً من حملة الدكتوراه والماجستير. وتوصلت الدراسة إلى تقييم سلبي للدور التنموي لوظائف الجامعة ، لاسيما الوظيفة التعليمية التي لم يصل مستواها إلى الحد الأدنى المطلوب وهو (60%). ABSTRACT : This Study aims at evaluating the developing role for the functions of Al-Aqsa university ( educational , scientific research and community service ) , from staff's point view . In order to achieve that , the researcher has used the descriptive analytic methodology , designed a questionnaire consisting of 55 items and applied at a sample consisting of 186 staff members ( Ph.D. and M.T ) . The study conclude that there is a negative evaluation for developing role of functions of Al-Aqsa university , especially the educated function which has not reached the minimum level ( 60%).

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Social Sciences
Depositing User: Mr. Ahmed A, Ouda
Date Deposited: 25 Mar 2018 11:01
Last Modified: 25 Mar 2018 11:10
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/469

Actions (login required)

View Item View Item