مدى ممارسة معلمي المرحلة الأساسية للنشاط المدرسي في مدارس مديرية تربية البادية الشمالية الشرقية

القطيش, حسين مشوح (2011) مدى ممارسة معلمي المرحلة الأساسية للنشاط المدرسي في مدارس مديرية تربية البادية الشمالية الشرقية. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 15 (1). pp. 62-90. ISSN ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

[img]
Preview
Text
حسين القطيش3.pdf - Published Version

Download (295kB) | Preview
Official URL: https://scholar.alaqsa.edu.ps

Abstract

هدفت هذه الدراسة التعرف إلى مدى ممارسة معلمي المرحلة الأساسية للنشاط المدرسي في مدارس مديرية تربية البادية الشمالية الشرقية من وجهة نظرهم، وتكونت عينة الدراسة من (153) معلماً ومعلمة تم اختيارهم بالطريقة العشوائية الطبقية من مجتمع الدراسة، واستخدم الباحث أداتين الأولى مكونة من(34) فقرة موزعة على خمسة مجالات والثانية من(11) نشاطاً، وتم التأكد من صدق الأداتين وثباتهما. وتوصلت الدراسة إلى أن معلمي المرحلة الأساسية يمارسون النشاط المدرسي بدرجة متوسطة، والمجال الأكثر ممارسة مجال التخطيط، والأقل مجال التنفيذ، والنشاط الأكثر ممارسة للطلبة النشاط الثقافي (87.6%)، كذلك أظهرت الدراسة عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية عند مستوى دلالة (α =0.05) في الادأه ككل تعزى للجنس. ABSTRACT : The Level Practicing Teachers basic Stage at the school activities in the schools of the Directorate of Educational North Eastern Badiah. The purpose of this study to identify the level of Practicing teachers in the basic stage of school activities in schools of Directorate of Education in the North Eastern Badiah from the point of view, The sample of the study consisted of (153) male and female teachers were selected randomly from the community, The researcher two tools used of the first digit of the (34) items questionnaire,distributed on five domains and the second (11) activity, it has been verified the reliability of tools in the study and validity. The results revealed:teachers stage of basic school exercise activity mode rately, and the most Practicing the planning domain, and less the implementation domain, more Practicing and activity for students of cultural activity (87.6%), The study revealed no difference at the level of statistical significance (α = 0.05) due to the to gender.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: النشاط المدرسي، المرحلة الأساسية، معلمي المدارس educational activities, the basic stage, school teachers
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: Mr. Ahmed A, Ouda
Date Deposited: 14 Feb 2018 10:57
Last Modified: 12 Mar 2018 10:54
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/239

Actions (login required)

View Item View Item