أثر تنويع التدريس على القرار التدريسي والمعتقدات نحو تعليم الرياضيات وتعلمها في ضوء نظريات التعلم المعرفية لدى طالبات الرياضيات بجامعة الأقصى بغزة

السر, خالد خميس (2016) أثر تنويع التدريس على القرار التدريسي والمعتقدات نحو تعليم الرياضيات وتعلمها في ضوء نظريات التعلم المعرفية لدى طالبات الرياضيات بجامعة الأقصى بغزة. Al-Aqsa University Journal (Humanities Series), 20 (2). pp. 277-325. ISSN ISSN 2070 - 3147 (Print), ISSN 2518-5810 (Online)

[img]
Preview
Text
د. خالد السر 10.pdf - Published Version

Download (498kB) | Preview
Official URL: https://scholar.alaqsa.edu.ps

Abstract

الرياضيات وتعلمها لدى طالبات الرياضيات بكلية التربية بجامعة الأقصى بغزة في ضوء نظريات التعلم المعرفية. استخدم الباحث المنهج التجريبي، حيث تكونت عينة البحث من (76) طالبة: مجموعة تجريبية (42)، وأخرى ضابطة (34). طبق مقياس القرار التدريسي، ومقياس المعتقدات قبليا وبعدياً على المجموعتين. وأظهرت نتائج البحث أنه لا يوجد أثر ذو دلالة لتنويع التدريس على القرار التدريسي، والمعتقدات حول تعليم الرياضيات وتعلمها. Abstract : The Effect of Differentiated Instruction on the Instructional Decision and Beliefs about Teaching and Learning Mathematics in Light of Cognitive Learning Theories among Mathematics Student-teachers at Al-Aqsa University in Gaza. This research aimed to investigate the effect of differentiated instruction on instructional decision and beliefs about teaching and learning of mathematics in light of cognitive learning theories among mathematics student-teachers at Al-Aqsa University in Gaza. The researcher used experimental method. The sample consisted of (76) female students: experimental group (42), and controlled group (34). The researcher implemented both pre-and post-instructional decision and beliefs measures on both groups. The results showed that there was no significant effect of the differentiated instruction on instructional decision, and beliefs on teaching and learning mathematics among the subjects.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
Depositing User: Mr. Ahmed A, Ouda
Date Deposited: 07 Feb 2018 07:52
Last Modified: 15 Mar 2018 09:20
URI: http://scholar.alaqsa.edu.ps/id/eprint/153

Actions (login required)

View Item View Item